sobota, 29 października 2016

KAMIZELKA W STYLU VINTAGE

Tym razem dla syna


Włóczka:  Loops and thread, Urbano (87% akryl, 13% bawałna)
Kolor: #5, Navy
Druty: proste 5,5 mm, okrągłe 5 mm



Czas jakiś temu podjęłam zobowiązanie, że nie kupię żadnej nowe włóczki, dopóki nie wykorzystam zapasów zalegających w szafie.
Na pierwszy ogień poszły dwa motki mieszanki akrylowo-bawałnianej. Wydłubałam z nich w weekend kamizelkę dla syna.
Nigdy nie stosowałam takiej mieszanki. Jeśli już mam użyć akrylu z czymś, to jest to akryl z wełną. Zobaczymy, jak się ta nowość sprawdzi.

Kamizelka miała być w stylu vintage - taki styl preferuje mój potomek - i jest! Pstrokata włóczka plus warkocze nadały jej odpowiedni, "przedwojenny" wygląd.
Model bardzo łatwy: ściągacz plus dżersej plus dwa warkocze. Przód i tył robione oddzielnie i zszyte Plisy wrabiane na okrągłą.  

Podpatrzyłam na starych zdjęciach, że plisy bardzo często robiono w innym kolorze. Wyszukałam więc kłębuszek, który pozostał mi po kamizelce zrobionej dla męża (można ją zobaczyć tutaj) i w ten sposób przeszłam do wyrabiania prawdziwych resztek.

Swoja drogą ciekawi mnie, czy ktoś jeszcze robi plisy oddzielnie i przyszywa? Tak się robiło za czasów mojej młodości i muszę przyznać, że był to koszmar - nigdy nie udawało mi się utrafić z długością. Ile bym próbek nie zrobiła, ile bym się nie narachowała, zawsze plisa była albo za długa, albo za krótka. Niech żyją wrabiane plisy!

Gruba włóczka i grube druty oznaczają jedno - praca jest z pewnością mało finezyjna, ale za to posuwa się do przodu bardzo szybko


 

1 komentarz:

  1. Stosuję czasem przyszywane plisy. Jak calkiem niedawno udało mi się zaobserwować na blogach Rosjanek-uznalyby to za swietokractwo. Sukienki i płaszcze, peleryny itp. robione na szydełku bez obcinania nitki, bez zszywania, na okrągło. Nie sądziłem, że to możliwe. Chylę czoła. Myślałam dotąd, ze to Brytyjki SĄ biegle w szydelkowaniu.
    Pozdrawiam
    Tamzin

    OdpowiedzUsuń